Dijital Pazarlama Nedir?


Image
2020.12.2020
Dijital Pazarlama Nedir?

Medya İletişim Stratejisi; Hedef kitlenize uygun stratejiler belirlenmesi; zaman ve para kaybı yaşanmaması açısından çok önemlidir. En doğru stratejilerin belirlenmesi için dikkat edilmesi gereken temel parametreler vardır. Bunlardan bazıları; Hedef kitlenin demografik yapısı, daha çok tercih ettikleri sosyal platfromlar, rakip firmaların izlediği stratejiler, zaman yönetimi, bütçe analizi, reklam stratejilerini belirlerken en temel aldığımız kriterlerdendir. Bu stratejileri firmaların kendi içerisinde ya da yakınlarından alacakları önerilerle belirlemeleri imkansızdır. Dolayısıyla profesyonel bir reklam ajansıyla çalışmak markaların varlığına devam edebilmesi için hayati önem taşımaktadır. Burada örnek vermek gerekirse; ameliyatı genel cerrah yapar, işlerin yolunda gitmesi için doğrusu da budur.

Medya Planlama ve Satın Alma: Firmanın gerekli analizleri yapılır, ortaya çıkan doğru bütçesi belirlendikten sonra, sosyal medya kanallarının belirlenmesiyle birlikte bu kanallarda yapılacak satın alımların belli bir periyod içerisinde zamana yayılmasıdır.

Arama Motoru Reklamları: Google üzerinden arama yaptığınızda karşınıza çıkan sponsorlu sonuçlar bu reklam türüne örnektir. Seçtiğiniz anahtar kelimelerin popülaritesi maliyete direkt etki etmektedir. Dolayısıyla doğru anahtar kelimeleri belirlemek çok önemlidir.

Performans Pazarlama: Dijital kanallar üzerinden verilen tüm reklamların dönüşümünü detaylı bir şekilde analiz eden pazarlama stratejisidir. Bu veriler, sonraki verilecek reklamların daha doğru biçimde verilmesi için ışık tutacaktır. Dolayısıyla verilere dayalı olarak verilen reklamları daha da geliştirme fırsatı buluruz, bununla birlikte daha doğru hedef kitle, daha doğru maliyet/görüntüleme oranı yakalanmış olur.

Video Pazarlama: Kısaca dijital platformlarda verilen hareketli reklamlardır. Statik reklamlara kıyasla daha etkili reklam biçimidir, eğer doğru içerik hazırlanırsa; hedef kitlelerin ilgisini daha hızlı bir şekilde çekebilir ve verilmek istenen mesajın daha çabuk iletilmesini sağlar. Bu reklam türünü bir çok sosyal medya platfromlarında verebilirsiniz. YouTube bu konuda en etkili sosyal platform diyebiliriz, ardından Facebook, Instagram olarak sıralayabiliriz.