Dijital Reklam Nedir?


Image
2021.01.2021
Dijital Reklam Nedir?

Dijital reklam; teknolojinin hayatımızda daha büyük pay sahibi olmasıyla birlikte bir zorunluluk haline gelmiştir. Şirketler artık geleneksel medyanın yanı sıra dijital medyaya da ağırlık vermeye başladılar. hatta çoğu şirket sadece dijital reklamlar üzerinden varlığını sürdürmektedir.

Bu dijital reklamlara örnek vermek gerekirse; en temeli Web Sitenizdir. Bu şirketlerin dijitale attıkları ilk adımdır. Dolayısıyla her firmanın artık iyi bir web sitesine sahip olmaları gereklilik haline gelmiştir. Tabi web sitesi yaptırırken çok fazla kafalar karışabiliyor, bu işi gelir kapısı olarak gören herkes kendi çapında bi şeyler yapmaya çalışıyorlar, fakat doğru bir web sitesi yapabiliyorlar mı? Buna cevabımız maalesef hayır olacak, çünkü doğru web sitesi oluşturmak için profesyonel ekibi olan bir reklam ajansıyla çalışmak; işlerin daha kolaylaşmasını, kurumunuzun imajını daha iyi yansıtmasına, ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin daha iyi bir hedef kitleye sunulabilmesine olanak sağlayacaktır.

Web sitesi yaptırdıktan sonraki aşama ise doğru SEO çalışmalarıdır. Müşterilerinizin firmanıza daha kolay ulaştığını göreceksiniz.

SEO işlemi de tamamlandığına göre artık reklamlarınızı vermeye başlayabilirsiniz. Nasıl yapacaksınız?

Hemen cevaplayalım; Mailing ve banner çalışmaları potansiyel müşterileriniz için iyi ve düşük maliyetli bir seçenek.

Banner Çalışmaları: Google üzerinden banner reklamları vererek, firmanızı hedef kitlelerinize daha kolay bir şekilde ulaştırabilirsiniz. Bu reklam türü çeşitli ölçülerde verilebildiği gibi statik ya da dinamik (hareketli) bannerlar olarak verilebilir. Google burada belirlediğiniz hedef kitleye göre en uygun seçimleri yapıp bannerlarınızı potansiyel müşterilerinize gösterecektir. 

Mailing ise; Halihazırda elinizdeki müşterilerinize, kendinizi belli aralıklarda hatırlatma imkanı verir, bu da dijital içerisindeki en geleneksel ve en uygun maliyetli çözümlerden biridir.

Mobil uygulama;  Daha spesifik ve maliyetli  bir dijital tanıtım aracıdır, firmanın amaçları, ürünleri / hizmetleri düşünülerek ihtiyacı olup olmadığına karar verilerek yapılması daha doğru olacaktır.