Sosyal Medya Yönetimi


Image
2020.12.2020
Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi: Temel olarak firmaların online tarafta güncel kalmalarını sağlayan, yeni ürünlerini daha kolay bir şekilde tanıtılmasını sağlayan, müşterileriyle iletişim kurmayı kolaylaştıran, online platformların profesyonel kişiler tarafından yönetilmesidir.

Sosyal Medya Reklamları: Ucuz ve etkili reklam biçimidir, firmaların hedef kitlelerine basitçe ulaşamasını sağlayan reklam şeklidir, kendi içerisinde de bir çok gruplara ayrılır. Firmanın ürünü, hedef kitlesi, hedef kitlenin demografik özellikleri gibi bir çok parametreyle birlikte değerlendirmeye alınıp o şekilde reklamların verilmesi gerekir.

Hangi Platformlarda Reklam Vermek Gerekir? Bunun için ilk belirlenmesi gereken; hedef kitlenizin en çok hangi platformları kullandığıdır. Ancak en çok kullanıcıya sahip ve etkili sosyal medya platformlarına örnek vermek gerekirse; YouTube, Facebook, Instagram, Twitter ve Linkedin olarak sayabiliriz. Hedef kitlenize göre bu platformlar arasından en az 2 tanesini seçerek ağırlık vermeniz doğru olacaktır.

İtibar Yönetimi: Firmaların online tarafta olumsuz müşteri geri dönüşlerini düzeltmek için yapılan yönetim şeklidir. Gelecekteki potansiyel müşterilere referans olacağından olumsuz geri bildirim ve ya yorumların bu yorumları yapan kişilerle irtibata geçerek düzeltilmesi çok önemlidir.